A Dorothé. Por Ugia Pedreira

Ugia Pedreira
Por Ugia Pedreira
Artigo escrito para o I Día das Galegas nas Letras, adicado a Dorothé Schubarth.

Corria o ano 2003 e no desaparecido Conservatorio de Música Tradicional e Folque de Lalín organizamos com a USC o primeiro e logo segundo postgrado em música tradicional com antropólogos-as , musicólogos -as vindos de distintos pontos do mundo para falar da música popular em aberto e específicamente do caso galego.

Foi alí onde conhecí duas mulheres excepcionais que marcarom o meu desenvolvimento pessoal, a primeira, Carolina Robertson, nom esquezo todas as suas visons e ensinanças de palavra, obra e omissom. A segunda, a senhora Dorothé Schubarth, umha de tantas pessoas curiosas e pesquisadoras que mira de maneira global a música, polo tanto a vida.

Lembro as nossas conversas na casa, o passeio á beira do rio Ulha, os seus pês nús, o seu olhar aberto sobre Galiza, a sua tranquilidade e o seu silenzo. Agora com o passo do tempo agarro-me á memória sensitiva e imagino por jogar a imaginar que com o sabido sabido e como sábia a senhora Dorotea jà vai de revolta, terá solucionado o problema do reconhecimento profissional e individual que tanto incomoda, será relativa na palavra “ancestros” e nom redundante, e suponho que jà prenderia ou desapareceria no seu jardim a silva que levou de Noente.

Agora com o tempo andado imagino por jogar a imaginar que terá ainda mais grandes lembranças de tantas casas vividas de galego-as cantores entendera ou nom as letras pois no processo de comunicaçom nom che é o conteúdo quem tem mais impacto senom a melodía e a expressom corporal.

Entom, benvinda Dorotea uma vez mais a este pais abundante donde ainda nom se merca o perexil, muito obrigada por ensinarnos os sons das sílabas da Galiza (que formam parte das nossas letras) e ponhê-las em relaçom com o resto da Europa (polo menos), e muito obrigada pola sua humildade e amor polos nossos cantares, também os da natureza. Admiradora sempre.

---
Ugia Pedreira. Cantora e compositora de canzons, ex-directora de aCentral Folque.


Comentarios